Obchodní dovednosti
Program je určen jak pro obchodníky na straně aktivního prodeje, tak pro specialisty nákupu.
Účastníci se zorientují ve struktuře efektivního obchodního rozhovoru a naučí se vnímat potřeby obchodního partnera. Zaměří se také na zvládání námitek a řešení problematických situací v kontaktu se zákazníkem.
Realizujeme rovněž modifikaci tohoto programu pro call centra.
Cíl
- Umět se připravit na obchodní jednání a naučit se stanovovat si prodejní cíle
- Seznámit se s fázemi obchodního jednání
- Osvojit si dovednost přesvědčivé prezentace nabídky a účinného tahu na branku
- Umět odhadnout typ zákazníka, analyzovat jeho potřeby, a pružně na ně reagovat
- Osvojit si způsoby rozvíjení vztahů se zákazníky a péči o ně
Obsah
- Pyramida úspěšného obchodu - fáze průběhu obchodního jednání
- Ztotožnění se s rolí obchodníka – aktivní přístup
- Příprava na jednání se zákazníkem
- Jednání s různými typy zákazníků
- Komunikace s problémovými typy zákazníků
- Nabídka a prezentace produktu/služby
- Proces obchodního jednání
- strategie jednání
- využití vyjednávacích taktik v obchodní praxi
- stanovení si hranic přijatelnosti a možných ústupků
- techniky uzavírání obchodu
- Zvládání obav a námitek zákazníka
- Jak nabídnout „něco navíc“ a otevřít možnosti pro budoucno
- Překonávání nezdaru v jednání a čerpání posily z úspěchu
Klíčová slova
interní zákazník, klient, vnitřní, klientský přístup, zákaznický přístup, klientská orientace, zákaznická orientace, potřeby, užitek, spolupráce, komunikace, služba, služby, firemní kultura, orientace na zákazníka, obchod, prodej, nákup, obchodní, prodejní, rozhovor, přesvědčování, nabídka, námitka, problémový typ, ústupky, stížnost, uzavření smlouvy